4/20/2015

Högre växel i, veckan börjar med motion och kålsoppa


Jag har känt mig helt utmattad de senaste veckorna. Efter allt femårs trots och en bebis som behöver mycket tid. Hon är helt super snäll, men hon kan vill ändå inte sitta hela tiden i sittern. Jag har inte orkat träna, blogga. Egentligen har jag int haft lust riktigt med någonting, det har varit tillräckligt svårt att ta sig genom vardagen. Det har i sin tur lett till att jag haft dåligt samvete och våndats över att inte orka träna. Jag gav upp hoppet redan och tänkte att jag skiter i allting. Men så gick jag en dag på vågen, fast jag inte gjort någonting så har det är enda kilot som jag tappat hållits borta. Kanske jag ändå lyckats få i gång nånting i min kropp. Nu vill jag ha tillbaka energin jag hade för några veckor sedan.



Den här veckan lägger jag en högre växel i. Nu ska det motioneras varje dag och tränas. Veckan började med ett joggingpass och ett armmuskelpass, som jag hittade på pinterest. http://www.buzzfeed.com/melissaharrison/three-minute-workouts-for-your-arms?utm_campaign=coschedule&utm_source=pinterest&utm_medium=Keeper%20of%20the%20Home%20(Fitting%20fitness%20in%20to%20a%20busy%20schedule)

Till lunch blev det kålsoppa. För typ 20 års sedan hade jag kålsoppsdiet, då var det kålsoppa till morgonmål, lunch och middag. Den här gången endast som lunch. Hade ingen aning om att kål är så hälsomsamt, innehåller en massa c-vitamin och probioter som är bra för magen. Och dessutom motverkar kål cancer. Den här soppan är enkel att fixa och ja väldigt lätt.



Kålsoppa 

1/2 huvud vitkål
2 st morötter
1 klyfta vitlök
1 chili
1 grönsaksbuljongtärning
1 burk krossade tomater
Lite salt

Turkisk youghurt till servering

Koka allt i ungefär 20 min, servera med en klick turkisk youghurt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar