3/16/2017

Drömmen om en sockermunk


Jag har verkligen försökt äta hälsosamt den här veckan. Min man har varit snäll och fixat morgongröt åt mig. Receptet till gröten hittar ni här http://leanlivsstil.blogspot.fi/2015/04/dundergrot-med-havrekli-och-bar.html?m=1 Den är faktiskt mättande och jätte god. Av vanlig havregrynsgröt tycker jag att man blir hungrig långt före lunchtid. 

Men så igår. Blev så sugen på munk med blåbärssylt. Och det enda jag kunde tänka på var munken. Och desto mer jag tänkte på den desto godare var den i min dröm. 

Det slutade ju med att jag köpte en munk och hade dåligt samvete resten av dagen.

Så började jag fundera vad var det som skilde dagarna åt? Måndag och tisdag började jag dagen med en promenad med hunden. Och inget sockersug.

Min tanke är nu den, att med lite mer inslag av motion och hälsosamma måltider kommer säkert sockersuget att minska. Jag äter överlag hälsosamt. Jag måste bara komma över dessa sockertoppar som består av diverse godsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar