3/22/2017

Soppa som värmer själen


Gjorde denna super enkla soppa, som dessutom var helt super god. Den fick t.om. 10+ av min sjuåring. Kommentaren löd "mamma, hur kan du laga så här god soppa". Försökte följa ett recept jag hittat men hade inte alla ingredienser hemma, så gjorde en egen version. Och tänker göra många olika versionet av den ännu.

Men den här gången hade jag:

En lök
Två vitlöksklyftor
En batat
Ett paket inlagda kikärter
En burk kokosmjölk
En burk krossade tomater
En tärning grönsaksbuljong

1. Hacka lök och vitlök. Fräs i en lagom stor kastrull. 
2. Skär bataten i mindre bitar och lägg i kastrullen. Fräs en liten stund.
3. Blanda i resten av ingredienserna. Koka 15-20 min tills bataten är mjuk. Mixa soppan. Servera med färsk persilja eller annan färsk ört och bröd med hummusröra.

Den här soppan gav mig hopp om att det blir flet vegetariska middagar hos oss. 

Förresten, fjärde dagen utan godis😊 känns så bra och nu kan det bara bli bättre❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar