3/26/2017

Vem behöver godis och kaffe?


Inget godis på en vecka. Har t.om. börjat välja bort produkter som innehåller socker. Det krävs ju lite tid och tålamod att skrolla igenom alla innehållsförteckningar, men tar det jobbet nu. För märker hur stor skillnad det är att inte äta en massa socker. Äter frukt, honung och agave. Men försöker undvika allt onaturligt och raffinerat socker.

För det känns så bra! Känner mig mycket piggare och får inte vågor utmattning som tidigare. Och min kompanjon, min sjuåring har klarat sig lika bra. Och hon har haft ett mycket jämnare humör hela veckan. Så vi vinner alla på en sockerfri diet😉

Och inget kaffe heller på hela veckan. Det är inte kaffe som gör en pigg, utan vatten. Tycket det är svårt att få i sig tillräckligt med vatten. Har tagit hjälp en app, bara för att hålla lite koll på mig själv, så att jag inte slarvar. Än får jag inte tillräckligt med vatten i mig, men redan att byta ut kaffe mot vatten är en bra början.


Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar