3/11/2017

Var snäll mot dig själv


Det skrev jag i min bulletjournal i början av året. Men det är lite som med nyårslöften, man glömmer efter ett tag. 

Jag har lovat mig själv att vara snällare mot för att minska stress och ångest.

1. Jag älskar att pyssla och handarbeta. Redan under arbetets gång brukar jag börja stressa för att resultatet inte kanske blir perfekt. Så nu, njut av att handarbeta och så blir det som det blir!

2. Jag har inte rört på mig tillräckligt och träningsinspirationen är helt bortblåst. Jag har inte haft någon ork heller. Min kropp är i dvala. Den behöver antagligen vila. Så vila istället!

3. Jag äter alldeles för mycket socker. Jag skäms för allt godis jag klämmer i mig. Min kropp är i obalans. Det känner jag. Sötsuget är substitut för något annat, men så länge tills jag hittar balansen unnar jag mig själv något gott när det känns så.

4. Jag är för stressad på barnen, jag irriterar mig på minsta lilla "fel" de gör. Jag jobbar på att bli en lugnare mamma. Så länge räcket det att jag kan tala med dem och jag kan älska dem.

5. Till sist alla måsten. Jag måste bara... man måste inte städa varje vecka, man måste inte baka egna bullar, man måste inte göra egna julkort, man måste inte göra egen pizzadeg.. listan är oändlig. Det är egentligen ganska få saker man egentligen måste. Så jag gör de saker jag vill och känner för, inte för att jag kännet att jag måste.   

Just nu känner jag för en stickpaus. Det blir kanske en tröja, men är det så viktigt just nu?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar