4/07/2017

Mitt marknadsvärde, bra eller bäst?



Har börjat söka jobb. Det känns att det är dags. Och känner mig redo för nya utmaningar. Visst, känns det skrämmande, men nångång måste det ju ske kan ju inte sväva omkring hur länge som helst. Och vänta på att jag ska hitta mig själv. Nu är det slut krisat. Mest är jag rädd för hur vi skall få vardagen ihoppusslad så att vi inte alla bryter ihop igen. Och hur vi ska hinna iväg på mornarna. Mornarna är verkligen inte vår grej.

Men först vore det bra att hitta ett jobb och få det. Tycker det är jätte svårt att veta hur mycket man ska skryta om sig själv. Är jätte obekväm med det. Är jag bra eller bäst? Vad kan jag egentligen? Har jag särskilda talanger? 

Nervöst att vänta på responsen. Fast man inte borde ta ett "nej tack" personligt. Kan jag inte låta bli att bli lite ledsen. Det är klart att man undrar varför man inte duger. Har bara sökt jobb jag uppriktigen är intresserad av och vad jag borde ganska bra kompents till. Men när man själv tyckte att man skulle passa perfekt som utvecklingschef, men så gör man inte det enligt rekryteraren blir man ju sårad. Varför lämpar jag mig inte in tjänsten, vad har jag för fel eller brister?  Men jag är alldeles för stolt för att ringa och fråga. Det borde man ju göra för att kunna utvecklas men kan inte..

Nej, nu måste jag ändra min inställning och skriva några rafflande ansökan. Jag är ju en stjärna i allt vad jag gör😊✌️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar