5/02/2017

Livet under kontroll igen



Var på bröllop på veckoslutet och fick en liten flashback från eget bröllop och vad som hänt sen dess. Det har ju hänt en hel del under 10 år. Det har varit uppgångar och nedgångar. Den senaste nedgången pågick kanske lite för länge. Vet inte exakt när den började. Men vet att jag nu kommit ur den.

Eftet terapi och pågående medicinering känner jag mig levnadsglad igen. Nu när jag igen kan känna glädje har jag helt annat perspektiv på mitt mående. Och kan nu inse att jag mådde ganska dåligt under hösten. När det pågår tillräckligt länge känns det ju till sist normalt att må dåligt. Att inte kunna glädjas av något på riktigt, allt känns meningslöst och det är tungt att bara klara av vardagen.

Jag har nu insett vilka mina svaga punkter är och vad jag måste tänka på i framtiden. Släppa kontrollen och ansvaret. Och att säga nej! Det är jätte svårt när man vill vara alla tillags och inte göra någon besviken. 

Men hur klitshigt den än låter så har jag nu resten av livet av tid att öva. Att lyssna på mig själv och ta för mig det jag behöver. Men nu har våren äntligen kommit och känner hur energin bara växer och känner mig allt mer levande dag för dag.

Ha en skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar